Банк Кредит Дніпро став партнером Всеукраїнської інформаційної кампанії Національного банку з протидії платіжному шахрайству, яка стартувала 07 липня 2020 року, та буде допомагати навчати українців основним правилам безпеки безготівкових та онлайн-платежів.
В Україні, як і у світі, найпопулярнішим методом шахрайства з платіжними картками є соціальна інженерія – це коли люди самі переказують гроші аферистам або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн в період карантину та масового переходу в онлайн – убезпечити людей від таких випадків.
«Якщо раніше ми боролися із накладками на банкомати, через які шахраї викрадали дані карток, – то зараз ми боремося за обізнаність населення, адже переважно люди стають жертвами шахраїв через недотримання основних правил платіжної безпеки», – наголошує директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку Олексій Шабан. За його словами, в минулому році в Україні відбулося майже 72 тисячі випадків незаконних дій із платіжними картами. 58% із них сталися в інтернеті. А от шахрайство з накладками на банкомати вже майже відійшло в минуле.
У 2020 році через карантинні заходи українці все частіше стали обирати безготівкові платежі, розрахунки та покупки онлайн. З’явилися й нові сценарії у шахраїв, які під виглядом державних органів обіцяють грошову допомогу через карантин і у такий спосіб виманюють дані платіжних карток.
«Уперше в історії України Національний банк організовує таку масштабну інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству, яку підтримує широке коло однодумців. До кампанії виявили бажання долучитися понад 50 партнерів-представників соціально відповідального бізнесу найрізноманітніших галузей. Спільними зусиллями Національного банку, Кіберполіції, банків, платіжних систем, мобільних операторів, інтернет-магазинів ми проведемо безпрецедентну інформаційну кампанію, дамо відсіч шахраям, – говорить директор Департаменту комунікацій Національного банку Наталія Бондаренко. – Розповідати про правила платіжної безпеки ми будемо на телебаченні і в радіоефірах, у газетах та на інформаційних порталах, у месенджерах та за допомогою SMS, у метро, на вокзалах і навіть у платіжках за електроенергію. Ми намагаємося використати усі можливі канали комунікацій, щоб достукатися до аудиторії та убезпечити громадян від злочинних дій шахраїв, та дуже вдячні партнерам, які підтримали проєкт і разом із нами працюють у напрямі розвитку фінансової обізнаності населення».
«Ми радо приєдналися до ініціативи Національного банку, вважаючи її дуже важливим кроком на шляху підвищення фінансової обізнаності та залученості наших діючих і майбутніх клієнтів, – зазначає Тетяна Ярошенко, директор із комунікацій Банку Кредит Дніпро. – Адже не секрет, що саме брак фінансової обізнаності – одна з ключових перешкод для українців при користуванні банківськими послугами. І наше спільне з партнерами завдання – зробити процес спілкування громадян із фінустановами максимально зрозумілим, прозорим та безпечним, що піде на користь суспільству й економіці».
Інформаційна кампанія проходитиме в липні-серпні 2020 року в усіх регіонах України. Докладніше про кампанію можна прочитати за посиланням.