Банк Кредит Дніпро є партнером Всеукраїнської інформаційної кампанії Національного банку з протидії платіжному шахрайству, яка стартувала 07 липня 2020 року, та допомагає українцям підвищити свою фінансову грамотність і розібратися з основними правилами безпеки безготівкових та онлайн-платежів. Детальніше за посиланням.
Інформаційна кампанія реалізується на сторінках банку в соціальних мережах Facebook, Instagram (bank_credit_dnepr), на платформі YouTube, у матеріалах із хештегом #ШахрайГудбай. Тут кожен із клієнтів може дізнатися, як варто діяти у випадку, коли, наприклад, на телефон приходить SMS-повідомлення, що платіжну картку заблоковано, або якщо в телефонній розмові особа, що назвалася співробітником банку (служби безпеки, пенсійного фонду, комунальних служб тощо), просить повідомити реквізити платіжної картки, будь-які коди чи паролі.
Важливі правила фінансової безпеки:
Захист прав споживачів фінпослуг. Що варто знати?
Платіжна безпека: основні поради
Фінансовий номер: тримайте в секреті
Питання-відповіді: як не стати жертвою шахраїв
Рекомендації власникам платіжних карток щодо їх безпечного використання
Пам’ятка з використання платіжних карток
Поради із безпечного користування інтернет-банкінгом FreeBank
Гра-симулятор «Zдолай шахрая» від Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЕМА
Національний банк України розпочав Всеукраїнську інформаційну кампанію із захисту прав споживачів фінансових послуг «Знай свої права: кредити». Вона стане продовженням першої подібної кампанії, яку Національний банк проводив у 2021 році, і триватиме у липні−жовтні 2022 року в усіх регіонах України.
Ключове завдання та мета кампанії — захист прав позичальників та поліпшення знань споживачів про кредитні послуги.
Важливим напрямом кампанії стане роз’яснення населенню таких питань: на що звертати увагу під час оформлення кредиту, що таке кредитні канікули та реструктуризація, які їхні умови та порядок оформлення. Також Національний банк разом із партнерами розповість, як перевірити кредитну історію та що робити в разі порушення кредитором чи колектором вимог до етичної поведінки під час взаємодії зі споживачем.
Поліпшення знань та навичок у сфері кредитних послуг допоможе українцям краще зрозуміти свої права як позичальників та ухвалювати зважені фінансові рішення.
«Ми впевнені, що поінформовані споживачі кредитних послуг більш захищені від фінансових ризиків. Вони краще розуміються у фінансових послугах, приймають усвідомлені фінансові рішення і можуть виваженіше розпоряджатися грошима. Як наслідок, їхнє матеріальне становище буде покращуватися, а це сприятиме зростанню добробуту нашої країни. Саме тому для Національного банку є важливим питання обізнаності споживачів в умовах надання кредитних послуг», — прокоментував заступник Голови Національного банку України Ярослав Матузка.
Він додав, що під час війни кредитування має свої особливості. З одного боку, знизився апетит банків до ризику, з іншого – зменшився кредитний попит населення. Для відновлення роздрібного кредитування, яке сприяє підвищенню споживання, а відповідно й розвитку економіки, потрібно, щоб споживачі кредитних послуг чітко усвідомлювали свої права та зобов'язання перед фінансовою установою та були здатні обслуговувати кредити навіть у разі непередбачуваних ситуацій.
«Звернення споживачів до регулятора щодо правовідносин за кредитними договорами, а також щодо неетичної поведінки осіб під час стягнення простроченої заборгованості становлять левову частину скарг на банки та небанківські фінансові установи. Споживче кредитування у своїй суті несе в собі підвищені ризики саме для споживача, який часто не усвідомлює повну вартість кредиту та свою відповідальність за договором. Саме тому ми приділяємо особливу увагу цьому напряму. Прийняття та удосконалення існуючих нормативно-правових актів, спрямованих на захист прав споживачів, а також пильний нагляд за діяльністю учасників ринку кредитування дають змогу попередити порушення та нормалізувати процеси, але попереду все ще багато роботи», — зазначила начальник Управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ Ольга Лобайчук.
За її словами, споживачі завжди повинні відповідально приймати рішення щодо укладення договору кредитування, а кредитори прозоро та якісно доносити інформацію про повну вартість та умови послуги.