меню

Експерт про те, як банки захищають українців від фінансових шахраїв у Інтернеті

31 Березня 2017

Україна є одним із лідерів за темпами зростання eCommerce у Європі. За підсумками минулого року обороти в eCom у нашій країні склали близько 40 млрд грн. Із перерозподілом грошових потоків споживачів на безготівковий ринок шахраї віднаходять нові або вдосконалюють існуючі механізми фінансових афер у Інтернеті. Завдання банківських установ, які сьогодні особливо зацікавлені в розвитку в Україні ринку безготівкових грошей, – захистити фінанси українців. Тому, незважаючи на недосконалість законодавства, яке стосується зокрема й міжнародних платіжних систем, банки сьогодні повинні не шкодувати інвестицій у власні технології безпеки. Про це в ході виступу на V Щорічній банківській конференції «Управління операційними ризиками» розповів Олег Пахомов, член правління – директор із ризиків Банку Кредит Дніпро.

«За прогнозами, вже через кілька десятиліть близько 95% продажів у світі буде відбуватися онлайн. І зважаючи на нинішні тренди, Україна продовжить у цьому напрямку розвиватися так само стрімко. В ідеалі законодавство і система безпеки повинні на крок випереджати розвиток ринку електронних платежів. Але виходячи з існуючих реалій, на мій погляд, мета банківського співтовариства, держави і правоохоронних органів має бути консолідованою і полягати в тому, аби щонайменше не відставати від розвитку eCom в Україні», – сказав Олег Пахомов.

Сьогодні близько 60% випадків шахрайства з платіжними картами в Україні припадає на Інтернет і соціальну інженерію – фішинг і вішинг. Кіберзлочинці зламують сайти, перехоплюють трафік тощо. При цьому українське законодавство в частині розслідування фактів інтернет-шахрайства не можна назвати досконалим. Але, за словами банкіра, це ні в якому разі не знімає відповідальності як безпосередньо з фінансового співтовариства, так і з продавців у частині забезпечення безпеки проведення платежів. Зокрема, банки впроваджують системи 3D-Secure, біометричний захист, fraud-моніторинг, страхування ризиків, а платіжні системи запускають спеціальні платформи обробки платежів.

«Цього року наш банк також виходить на ринок eCom. Безперечно, ми не тільки готуємося з точки зору функціональності й комфорту сервісів, а й ведемо активну роботу, спрямовану на мінімізацію ризиків шахрайства як із боку торговців, так і з боку покупців, – розповів банкір. – Крім існуючих у банку систем, які забезпечують безпеку і захищеність обробки і проведення платежів, ми налагоджуємо партнерські відносини виключно з гравцями, що мають багаторічну позитивну репутацію на ринку електронної комерції. Ми також упроваджуємо сучасну технологічну систему fraud-моніторингу, яка зможе максимально нівелювати ризики і виявляти сумнівні операції з боку всіх учасників цього процесу».

Подібні системи дозволяють відслідковувати можливі заборонені товари, невідповідність вартості товару на сайті сумі, яка списується при покупці, використання одним продавцем кількох терміналів, використання вкрадених/підроблених ПК та ін.

Як підкреслив Олег Пахомов, рівень захищеності споживачів від кібераферистів поряд із безпосередньо сервісом і функціональністю того чи іншого онлайн-магазину впливає на розвиток електронної комерції в цілому і ринку безготівкових платежів. А це в свою чергу є важливим показником прозорості національної економіки. 

ОФОРМИТИ ЗАЯВКУ