меню

Експерт про те, як банки ще до видачі кредиту ідентифікують проблемних позичальників

02 Червня 2017

Без експертизи людиною жоден комп’ютер, ґрунтуючись на базах даних, не зможе заздалегідь на 100% розпізнати проблемного позичальника. Верифікація клієнтів, які бажають оформити кредит у банку, повинна бути комплексною, адже наразі математичні алгоритми не замінять інтуїцію людини і розуміння людських якостей, поведінки й характеру. Про це під час XII Щорічної банківської конференції «Управління ризиками роздрібного кредитування: сучасні методи та технології» розповів Олег Пахомов, член правління – директор із ризиків Банку Кредит Дніпро.

В ході конференції експерти фінансового ринку обговорювали тенденції, інновації та найкращі практики в розвитку роздрібного кредитування, управління ризиками, протидії шахрайству тощо.

«На тлі активізації роздрібного кредитування в останній рік активізуються і найрізноманітніші шахраї, які хочуть безповоротно отримати кредит у банку. Мінімізувати ризики допомагає якісна верифікація. Із розвитком технологій автоматизовані системи оцінки ризиків модернізуються й удосконалюються, використовується «big data», але, на мій погляд, людський чинник в оцінці позичальника буде ще довго лишатися ключовим», – сказав Олег Пахомов.

Як пояснив експерт, у певних випадках верифікація дійсно може бути не обов’язковою, наприклад, за умови високої частки повторних клієнтів, які бажають отримати позику; за умови наявності стабільних каналів залучення клієнтів, таких як зарплатні проекти, де банкіри напевне знають канали та обсяги коштів, які стабільно надходять; за умови постійного навчання співробітників відділення й упевненості керівництва в їхній компетенції та ін.

«Правильне навчання і мотивація – ключове правило кредитної експертизи. Спеціаліст повинен не просто ідентифікувати клієнта за зовнішнім виглядом, а також бути максимально акуратним і точним в оцінюванні всіх документів, зокрема й стану паспорта, але й на психологічному рівні розуміти реальні потреби клієнта. Уміння вести діалог і ставити правильні запитання – основні якості менеджера, який працює з позичальниками», – розповів банкір.

Серед основних правил верифікації позичальника експерт назвав також необхідність верифікатора 80% часу проводити в спілкуванні з потенційним клієнтом, крім того, не менш важлива й ергономіка робочого місця спеціаліста.

ОФОРМИТИ ЗАЯВКУ

* За умови його наявності