меню

Інформація щодо обслуговування клієнтів у період посилених заходів протидії поширенню коронавірусу (COVID-19)

31 Березня 2020

Шановні клієнти!

Звертаємо вашу увагу на важливі аспекти банківського обслуговування під час дії в Україні карантинних заходів:

Розрахунки

  • Отримання фінансових послуг не має ставити здоров’я громадян під загрозу. Закликаємо не відвідувати банківські відділення, за потреби здійснити розрахунки – сплачуйте не готівкою, а безготівково, натомість користуйтеся послугами дистанційного банкінгу. Максимальне переведення взаємодії в онлайн-канали – питання безпеки та здоров’я.
  • Комунальні платежі сплачуйте за допомогою онлайн-сервісів банків чи платіжних операторів. Допоможіть літнім родичам розібратися в онлайн-послугах, щоб і вони уникали місць громадського скупчення під час сплати комунальних платежів.
  • Максимально переходьте на безготівкові розрахунки, безконтактні та мобільні платежі . Замовляйте та оплачуйте товари і послуги онлайн.
  • Мінімізуйте контакти з готівковою іноземною валютою, адже вона завозиться з-за кордону і через високий попит може не встигати проходити двотижневий карантин до потрапляння в руки людей. Не варто без нагальної потреби купувати валюту, знімати її з банківських вкладів. За потреби валюту можна купувати онлайн через інтернет-додаток .

Банківські рахунки

  • Немає жодних обмежень на проведення банківських операцій (видача коштів із депозитів, надання кредитів, обмін валюти тощо).
  • Банки мають достатньо коштів, щоб задовольнити потреби клієнтів безпосередньо у касах відділень та у банкоматах. На сьогодні понад 95% банкоматів по всій країні працюють. Готівки в них достатньо. Банки постійно здійснюють підкріплення банкоматів готівкою, щоб клієнти завжди за нагальної потреби могли зняти кошти.
  • Якщо банки потребуватимуть додаткової ліквідності, Національний банк готовий надати їм усю необхідну підтримку за рахунок уже наявних стандартних та нових інструментів.
  • Банки мають приймати та обробляти картки всіх емітентів у банкоматних мережах та мережах POS-терміналів.
  • Немає причин квапитися знімати кошти з рахунку чи позапланово проводити будь-яку банківську операцію. Якщо немає потреби робити невідкладні витрати, які потребують зняття готівки з рахунку, і є можливість почекати до завершення карантину – зачекайте.

Платіжні картки

  • Якщо строк дії вашої платіжної картки закінчується під час карантину, не потрібно звертатися у відділення банку для її перевипуску – банк подовжить строк її дії ще на три місяці.
  • Банки налаштують платіжні мережі так, щоб клієнти інших банків могли комфортно користуватися картками з продовженим терміном дії та здійснювати безготівкові розрахунки в торговельних POS-терміналах.

Кредити

Розуміючи усю складність ведення бізнесу та потребу в дистанційній роботі чи навіть відпустках за власний рахунок для громадян в умовах карантину, банк готовий розглядати можливість застосування пільгового періоду обслуговування (реструктуризації) кредитів для громадян та бізнесу, які втратили доходи від упровадження надзвичайної ситуації та карантину.

  • Реструктуризації підлягають лише ті кредити, які сумлінно обслуговувалися позичальниками до 1 березня 2020 року. Пільговий режим за кредитом можуть отримати фізичні особи та бізнес, які мають фінансові труднощі через карантин, ті, хто втратив дохід та роботу.
  • Важливо розуміти, реструктуризація – не прощення боргу, а комплекс заходів, що допоможе позичальникам, які постраждали від упровадження надзвичайної ситуації та карантину, пережити ці складні часи та стати на ноги після їх завершення. Умови реструктуризації залежать від вашої конкретної ситуації та домовленостей із банком. Позичальники можуть відтермінувати здійснення платежів з обслуговування кредиту на період після карантину. При цьому не будуть нараховані штрафи та пені за невчасні платежі. Однак банк продовжить нараховувати проценти в цей період, адже паралельно нараховуються відсотки за депозитами клієнтам.
  • Відповідно до чинного законодавства позичальник не звільняється від сплати своїх зобов’язань за кредитним договором. При реструктуризації кредиту клієнт не сплачує штрафи та пені за несвоєчасне повернення заборгованості, при цьому сама прострочена заборгованість залишається обов’язковою до погашення у повному обсязі у першу чергу.

Сплачуйте кредитні платежі дистанційно, зручно та безпечно:

  • шляхом перерахування коштів з картки будь‐якого банку України (p2p-платежі) за посиланням;
  • через систему інтернет‐банкінгу FreeBank;
  • через ПТКС та термінали iBox, Easypay, «ПриватБанку»;
  • переказом із рахунку в іншому банку України;
  • шляхом автоматичного списання щомісячного платежу з вашого рахунку.

Докладна інформація про канали погашення кредитної заборгованості – за посиланням.

Спілкуйтеся з банком онлайн і бережіть себе!